Atölye
Yöneticisi: Maria Brzozowska
Bilkent Universitesi,
Tasarım ve Mimarlık Fakültesi
Grafik Tasarım Bölümü.
Bilkent Universitesi,
Tasarım ve Mimarlık Fakültesi
Grafik Tasarım Bölümü.
Konu
Başlığı: Görsel Mektup: Mesaj aracı olarak görseller
Konunun tanımlanması:
Görsel
iletişimcinin rolü, izleyicileri etkileyen güçlü mesajlar oluşturmak olmuştur.
Tasarımcılar ise görsel dilleri mesaj oluşturmada sözel dil olarak
kullanmaktadır. Bu atölye, tasarımcıların güçlü ve etkili mesajları basit ve
açık bir şekilde sentezleme yeteneklerini geliştirmeleri için bir fırsat
olacaktır. Tasarımcılar duygularını ifade edecek ve seçtikleri bir konu
hakkında bir açıklama yapacaktırlar. Kelimelerin görsellere dönüştürülmesinin
etkisini araştırılacaktır.
Faz 1:
Katılımcılardan ……
kişilere bir mektup yazmaları istenecektir:… (kendi seçtikleri bir kişi fakat
aynı zamanda başkalarının da bildiği biri olmak zorundadır).
Ciddi ya da hicivli
olabilirler, mektubun alıcı ile aynı fikirde veya zıt görüş belirtilebilir,
sorabilir ya da belirletebilirler. Katılımcıların sahip olacağı tek sınırlama,
edebi dili kullanmamalarıdır. Görsel olan mesajları sunmaları ve söylemek
istedikleri şeyleri açıkça iletebilmeleri gerekir. Biçim ve anlam arasındaki
ilişki uygun ve açık olmalıdır.
Tasarımcılardan
konuyla ilgili öncelikli olarak sözel ve görsel araştırma yapmaları
istenecektir. Her tasarımcı kendi görsel mektubunu oluşturmak için kendi
seçtikleri ortamı kullanmakta özgürdür. Her mektup: “Sevgili ...” ve ile
başlayan ve “Sevgiler ve Öğrencinin Adı” ile bitecek şekilde olmalıdır. Arada
ise görsel unsurları görülebilecektir.
Faz 2:
Her katılımcı daha
sonra mektuplarının dijital versiyonunu basit bir GIF oluşturmak için
kullanacaktır. Mektubu harekete geçirmek ve kısa bir animasyon oluşturmak için
Adobe Photoshop kullanılacaktır.
Amaç:
- Sözel dil ve
görsel dil arasındaki farkı öğrenmek.
- Tasarımcının
düşünmesini sağlamak. Tasarımcı “mesajlarını” temsil etmenin evrensel bir
yolunu düşünmek durumunda olacak.
- Tasarım ve görsel
düşünme becerilerini geliştirmek ve dünya olaylarını ve trendleri tasarım
sürecine uygulamak.
- Hibrit medya: El
yapımı çalışmayı yazılımla birleştirmek.
Öğrencilere Yaptırılacaklar:
-
1 Görsel Mektup çıktısı
-
1 Görsel mektubun GIF hali
Teknik / Araç-Gereç / Yazılım-Donanım:
- Beyin Fırtınası /
Eskiz Süreci: Kağıt, Siyah Kalem
- Tasarım Süreci:
Dizüstü bilgisayar, Adobe Photoshop, Görsel oluşturmak için tercih edilen
malzemeler
- Çalıştay boyunca:
Tarayıcı, Projektör
Sunum / sergileme için gereksinimler:
-
Çalışmaların çıktıları
-
Gif sunumları için Tarayıcı, Projektör
Workshop
Manager: Maria Brzozowsk, Bilkent
University Faculty of Art,
Design, and Architecture
Department of Graphic Design
Ankara, Turkey.
Department of Graphic Design
Ankara, Turkey.
Topic
title: Visual Letter: Images as Message Makers
Definition
of the subject:
The role of a visual communicator has
always been to create powerful messages that impact audiences. As designers we
use visual language as verbal language in creating messages. This workshop will
be a chance for designers to improve their ability to synthesize strong and
impactful messages in simple and clear ways. The designers will express their
feelings and make a statement on a topic of their choice. We will be exploring
the effect of translating words into images.
Phase
1:
The participants will be asked to write a
letter to: … (a person of their choice – has to be someone that other people
also know).
They can be serious or satirical, agree or
disagree with the recipient, ask or state. The only limitation that the participants
will have is that they are not to use literal language. They need to present messages
that are visual, and be able to communicate clearly what they want to say. The
relationship between form and meaning must be appropriate and clear.
The designers will be asked to make initial
verbal and visual research about their topic. Each designer is free to use a
medium of their choice to create their visual letter. Each letter will begin
with: Dear … and end with : Love, Name
of Student. In between we will see the visual elements.
Phase
2:
Each participant will then take the digital
version of their letter and use it to create a simple GIF. They will use Adobe
Photoshop to create a short frame animation to bring movement into the letter.
Goal:
-
To learn the difference between verbal language and visual
language.
-
To get the designer thinking. The designer will have
to think of a universal way of representing their “message”.
-
To improve design and visual thinking skills, and to apply
world events and trends into the design process.
-
Hybrid media: Incorporating handmade work with software.
To be
done by students:
-
1 Print of the Visual Letter
-
1 GIF of the Visual Letter
Technical
/ Tools / Software-Hardware:
-
Brainstorm/Sketch Process: Paper, Black Pen
-
Design Process: Laptop, Adobe Photoshop, Materials of choice
for creating visuals
-
Throughout the Workshop: Scanner, Projector
Requirements
for presentation / display:
-
Prints of Visual Letter
-
Screen or projector to present the GIF’s
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder